четвер, 6 лютого 2020 р.

Розробка уроку з хімії на тему:. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню


   Тема. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню  
   Мета:
·       розширити і поглибити знання учнів про Оксиген як хімічний елемент та кисень як просту речовину; розглянути колообіг Оксисену в природі; з'ясувати основні галузі, що використовують кисень;
·       сприяти розвитку в учнів екологічної культури;
·       виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, до навколишнього середовища.
   Обладнання та реактиви:  періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця „Колообіг Оксигену у природі”, слайди „Застосування кисню”.
   Базові поняття та терміни: Оксиген, кисень, колообіг Оксисену
   Тип уроку: комбінований.
Девіз: „Хімія широко простягає руки свої у справи людські”.

                                                    Хід уроку                                                                          
І.Організаційний момент. 
                                                                                       
II. Актуалізація опорних знань.                                                                            1.Які умови виникнення та припинення горіння?                                               2.Гра «Далі, далі!».(Учитель зачитує питання, а учні по черзі дають   швидко відповідь. Якщо учень не знає відповіді на запитання, то право відповідати переходить до наступного учня.)
 Запитання для гри.
 1.Назвіть оксид, найпоширеніший на Землі. (Вода.)
 2.Яка валентність Гідрогену у сполуках? (I)
 3.Що означає запис 502?(5 молекул кисню.)
 4.Цинк має сталу чи змінну валентність? (Сталу, II)
 5.Залізний цвях - це тіло чи речовина? (Тіло.)
 6.Яка валентність Сульфуру в сполуках? (II, IV, VI.)
 7.Процес горіння простих чи складних речовин - це явище фізичне чи  хімічне? (Хімічне.)                                                                                                                     8.Які речовини прості утворені атомами Оксигену? (Кисень, озон.)                                                                                                                9.Із яких речовин у лабораторії можна одержати (добути) кисень?  (Перманганату калію, пероксиду водню, бертолетової солі.)                       10.Що важче: повітря чи кисень? (Кисень.)
III. Вивчення нового матеріалу                                                     1.Поширеність Оксигену                                                                               Масова частка у оболонці Землі (атмосфера, гідросфера, літосфера) - 52%                                                                                                                  Масова частка у повітрі - 25% (об'ємна - 21%)                                                           В земній корі - 47% (за масою)                                                                                      В гідросфері - 85,6%.                                                                                              2.Колообіг Оксигену в природі                                                                                                       Робота з підручником, схемою
Описание: Описание: C:\Users\Руслан\Downloads\Chemistry_256_2.jpg
 Прочитай! Весь кисень повітря через живу речовину проходить   приблизно за 2000 років.                                                                                                  3.Застосування кисню                                                                                              1.У пілотуючих   космічних апаратах (робота у відкритому космосі).                                                                                                          2.У споряджені водолазів.                                                                                          3.В авіації під час польотів на великих висотах та під час сходження на високі гірські вершини.                                                                                                                 4.В екіпіровці пожежників.                                                                                     5.У медицині для підтримання життя хворих із утрудненим диханням. 6.Енергетика, металургія, хімічна промисловість.                               4.Біологічна роль кисню.                                                                          а)Підтримує дихання.                                                                                          б)Відбуваються реакції окиснення поживних речовин.                                  в)вивільняється енергія для діяльності організму.                                г)вивільняється теплота для підтримки температури тіла теплокровних тварин.                                                                                                                   Фізіологічна дія кисню.                                                                                               Чистим киснем людина дихати не може: він отруйний для організму  В атмосферному повітрі кисню 21%. Якщо концентрація кисню в атмосфері Землі підвищиться до 30%, то всі процеси в живих організмах прискоряться, й організми почнуть швидко старіти. В разі дихання повітрям з підвищеною концентрацією кисню може виникнути стан ейфорії й так зване кисневе отруєння. З іншого боку, якщо рівень кисню в атмосфері впаде нижче 16%, людина почне задихатися.                                                                                             5.Озон                                                                                                                               Оксиген утворює 2 алотропні форми – кисень О2 та озон О3. На відміну від кисню,озон має запах, є отруйним,його температури плавлення та кипіння вищі. Він виявляє більшу хімічну активність.                                                                 Робота з таблицею                                                                                                                           Властивості кисню та озону                                                                                                 
             КИСЕНЬ
        ОЗОН


6.Проблема чистого повітря                                                                                                                        Учні зачитують свої повідомлення   
                                                             
IV.Узагальнення та систематизація знань.                                                                             1.Робота в групах - „коло ідей”. Запропонувати заходи, які дозволять підтримувати необхідний відсотковий вміст кисню у складі повітря.                                                                                          

V.Підсумок  уроку.
                                                                                  
VI.Домашнє  завдання.                                                                                             Опрацювати матеріал  підручника.                                                                                                 



                                           


Немає коментарів:

Дописати коментар